7 Şubat 2013 Perşembe

Mahlepli limonlu muffin




Bloguma ısınmaya çalışırken bir tarif daha gelsin bakalım :) ilk denemem tam bir hayal kırıklığı olmuştu. Hatta eşim bunların neresi topkek ''bundan olsa olsa taşkek olur'' diye dalga geçmişti.Tabi bu beni yıldırmadı aksine bir kaç deneme daha  yapmama vesile oldu :) İçlerinde en beğendiğimiz ve sık sık yaptığım tarif geliyor şimdi.

Malzemeler:

  • 3 yumurta
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı yağ ( tereyağını eritip, üzerini sıvı yağ ile tamamladım)
  • 3 su bardağı un
  • 1 tatlı kaşığı mahlep
  • dövülmüş damla sakızı
  • biraz limon kabuğu rendesi
  • bir kaç damla limon suyu
  • 1 paket kabartma tozu
  • isteğe göre fındık, badem ya da ceviz

Hazırlanışı:
  • Oda sıcaklığındaki yumurtalar ve şekeri karbeyaz olana kadar çırpıyoruz.
  • Karışıma yağ ve yoğurdu ve limon kabuğu rendesini ve suyunu ekliyoruz.
  • Sonra unu ve kabartma tozunu eleyerek karışıma ekleyelim. Fındıklarımızı da unutmayalım, ben unuttum :))
  • Mahlebi de ekledikten sonra 15 dakika buzdolabında dinlendiriyoruz. bu sırada fırını 150 dereceye ayarlıyoruz.Ilık fırına verip ortalama 35-40 dakikada miis kokulu güzel keklerimizi elde ediyoruz. 
  • İsterseniz damla çikolata eklebilir ya da üzerini krem şanti ile süsleyebilirsiniz.Ben ilkini tercih ettim..
                                                                         Umarım beğenirsiniz.Afiyet olsun :))



1 yorum: